Hoe kan ik een e-mail account aanmaken in DirectAdmin?

Voordat je gebruik kan maken van een e-mailadres op je eigen domein, is het cruciaal dat we eerst een e-mailaccount gaan aanmaken binnen de DirectAdmin omgeving van je webhosting pakket.

Emailadres aanmaken in DirectAdmin

Je logt hiervoor in op de DirectAdmin omgeving waarvan je de inloggegevens na bestelling per mail hebt ontvangen. Houd deze gegevens goed bij de hand, want je zult ze altijd nodig hebben bij het aanmaken van e-mail en het beheren van je hosting!  Zodra je bent ingelogd, zie je een kopje E-Mail Accounts, zoals in het plaatje hieronder te zien is en waar de pijl naar toe verwijst.

directadmin

Hier klik je op, gevolgd door het linkje ”Create mail account” welke je links bovenaan ziet staan op deze pagina. Hiermee kom je op de pagina waar je een e-mail account kunt aanmaken. Je krijgt nu een scherm te zien waar je zelf de gebruikersnaam (het stukje voor @domein.nl) en het wachtwoord van je eigen persoonlijke mailadres kunt invoeren. Ook het aantal te verzenden mails (Send Limit) en de opslagruimte (Email Quota) zijn hier in te stellen. In theorie hebben wij dit al voor je ingevuld en hoef je daar verder niet direct iets aan te wijzigen. Voor de opslagruimte (Email Quota) kan je een 0 aangeven zodat hier geen limiet bij word ingesteld indien je dat wenst.

Klik nadat je alles naar wens hebt ingevoerd, op “Create” waarna het systeem jouw e-mail account gaat aanmaken. 

Mail account aanmaken

E-mailadres is succesvol aangemaakt

Nadat je dit hebt gedaan, krijg je een scherm met alle gegevens. Deze gegevens heb je nodig om het account in te kunnen stellen in een e-mailclient. Handleidingen over hoe je dat doet zijn te vinden bij de Helpdesk onder het kopje "Email". We raden onze klanten aan om voor de SMTP en POP3 mailserver de volgende gegevens te gebruiken: Email instellingen IMAP - POP3 - SMTP.

Was dit antwoord nuttig? 28 gebruikers vonden dit artikel nuttig (103 Stemmen)

Powered by WHMCompleteSolution