Hoe stel ik mijn mail in op Outlook Office?

Sinds een recente update in Outlook Office 365 kan het toevoegen van een email adres voor problemen zorgen. Dit kan gelukkig opgelost worden met een workaround. In deze handleiding leggen we uit hoe je wel een email adres kunt toevoegen, wanneer Outlook onterecht aangeeft dat de gegevens onjuist zijn.

  1. Ga naar Profielen beheren
  2. Nieuw e-mail account toevoegen
  3. Je account configureren

Ga naar Profielen beheren

Bestand

Allereerst ga je, bovenin Outlook, naar Bestand. Daar klik je op Info > Accountinstellingen > Profielen beheren.

Profielen beheren

Nieuw e-mail account toevoegen

E-mailconfiguratie - Outlook

Er komt een venster tevoorschijn, E-mailconfiguratie - Outlook. Klik hier op E-mailaccounts ...

Vervolgens kan je op Nieuw... klikken onder E-mail. Zo kan je een nieuw email adres aan Outlook toevoegen.

Nieuw email adres toevoegen


Je account configureren

Handmatige instelling

Om een email account toe te voegen, moet deze handmatig ingesteld worden.

POP of IMAP

Je kiest voor een POP of IMAP email account, omdat we een IMAP verbinding gaan instellen.

Login gegevens

Je dient nu je login gegevens in te voeren. Stap 1 en 3 moeten vervangen worden met je eigen gegevens.

Nadat je alle velden heb ingevuld, ga je naar Meer instellingen ...

Server voor uitgaande e-mail

Voor Server voor uitgaande e-mail (SMTP) is ook verificatie vereist. Dit moet dus aangevinkt worden.

Tot slot zet je onder Geavanceerd voor zowel inkomende als uitgaande mail SSL/TLS aan.
Voor inkomende mail moet als poort 993 ingesteld worden. De uitgaande mail gaat over 465.

Geavanceerd

Bevestig deze gegevens om je account op te slaan.

Er wordt nu een test uitgevoerd om de werkzaamheid van zowel de IMAP als SMTP server te controleren.
Dit zou nu zonder problemen moeten verlopen.

Kom je er nu toch niet uit, dan kan je onze support vragen om je verder te helpen.

Was dit antwoord nuttig? 0 gebruikers vonden dit artikel nuttig (1 Stemmen)

Powered by WHMCompleteSolution