Hoe stel ik de fallback mail server in?

Wat als op een of andere reden je mailserver niet meer te bereiken is? Maar je klanten of bezoekers je wel e-mailen… Juist, dan is het vervelend als deze mail verloren gaat. Door de Jouwebhosting MX fallback server is dit verleden tijd! Deze MX fallback server slaat je e-mails tijdelijk op en levert deze af zodra je mailserver weer online is! Hoe je dit instelt lees je in deze handleiding.

Stap 1

Om gebruik te maken van de MX fallback server dien je in te loggen op het DirectAdmin panel. De link naar dit paneel staat beschreven in de email die je na de aanschaf van een webhosting pakket van ons hebt ontvangen!

Nadat je bent ingelogd selecteer je het domein waarbij je de MX fallback server wilt instellen.

Klik vervolgens onder “Your Account” op “DNS Management”.

Directadmin

Stap 2

Vervolgens krijg je een hele lijst met regels te zien. Scroll naar onderen totdat je bij “Add Domain Records” uitkomt.

Voer nu bij de MX regel hetgeen wat in de afbeelding hieronder staat in (de punt dien je over te nemen) en selecteer in het dropdown menu de prioriteit 20. Let er wel op dat dit getal altijd hoger moet zijn dan de prioriteit van de hoofd mailserver!

dns management

Klik nu op “Add” om de fallback server toe te voegen aan je DNS records.

Stap 3

Controleer of de ingevoerde regel nu ook in de lijst met alle records staat en of deze klopt.

MX records

Gefeliciteerd! Je hebt er nu voor gezorgd dat je e-mail opgevangen wordt zodra je hoofd mailserver offline is!

Was dit antwoord nuttig? 0 gebruikers vonden dit artikel nuttig (0 Stemmen)

Powered by WHMCompleteSolution