Heb je de laatste tijd last van spam op je e-mailadres(sen)? Dan hebben wij wellicht de oplossing om nagenoeg alle spam mails te blokkeren. De verzenders van spam worden met de dag slimmer waardoor steeds meer spam toegelaten wordt door de spam filters.
Wij leggen stap voor stap uit hoe je ervoor kunt zorgen dat zoveel mogelijk spam e-mails worden geblokkeerd. Aan de hand van de screenshots die we hebben gemaakt kun je zien wat je moet invullen.
Allereerst dien je in te loggen in jouw DirectAdmin controlepaneel. Binnen je eigen klanten account kan je heel eenvoudig inloggen in DirectAdmin.
Stap 1] Log in op je klanten account. Als je je wachtwoord bent vergeten kan je op “wachtwoord vergeten” klikken om een nieuw wachtwoord in te stellen.
Stap 2] Eenmaal ingelogd in DirectAdmin, zoek op het woord “Spamassasin Setup”. Je ziet de link onder E-mail Management staan. Klik hier op.
Zorg ervoor dat SpamAssasin ingeschakeld is. Als SpamAssasin al ingeschakeld is, loopt dan de volgende stappen door.
-
- Delete the spam
- Low treshold (5.0)
- Block all spam scoring higher than 15
Verder hoef je op deze pagina geen actie meer te ondernemen. Alle instellingen staan nu correct. Klik op “save” onderaan de pagina om de instellingen op te slaan.
Stap 4] Ga terug naar de overzichtpagina door onder links bovenaan op het icoon home te klikken.
Stap 5] Zoek op “E-mail accounts”. Je ziet deze link onder “E-mail Management” staan. Klik hierop.
Stap 6] Op deze pagina heb je kans dat DKIM uitgeschakeld is. Als dat het geval is, druk op de knop “Enable DKIM” om de functie in te schakelen.
Je bent klaar! Je hebt zojuist alle stappen doorlopen om je mailbox nagenoeg spamvrij te maken. Het kan nog enkele uren duren voordat de wijzigingen wereldwijd zijn opgepakt.
Ervaar je na een dag toch nog spam? Laat het ons gerust weten dan kijken we samen hoe we dit kunnen verhelpen.